Ας αφήσουμε πίσω μας το «παλιό σχολείο» το δομημένο πάνω στα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα.
Ας αφήσουμε πίσω μας το σχολείο που δίνει βάση στον συλλαβισμό και τον χωρισμό του κειμένου σε παραγράφους καθώς και στις αυστηρές μαθηματικές πράξεις.
Ας αφήσουμε πίσω μας αυτό το νοησιαρχικό σχολείο.
Ας ανοίξουμε το παράθυρο των τεχνών και της αισθητικής αγωγής.
Στο νοησιαρχικό σχολείο δεν υπάρχει θέση για όνειρα, για φαντασία, για συναισθήματα.
Η «Μάθηση» μπορεί να δίνεται σήμερα με πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς είναι το παιχνίδι και η πράξη.
Μέσα από το παιχνίδι και την πράξη η μάθηση αναδύεται αβίαστα , φυσιολογικά και ευχάριστα.
Ας εμπλέξουμε στις γλωσσικές δραστηριότητες και το θέατρο με οποιαδήποτε μορφή του:
Δρώμενο
Κουκλοθέατρο
Θέατρο σκιών
Με αυτόν τον τρόπο θα πετύχουμε θαυμαστά πράγματα.
1. Το παιδί θα αποκτήσει αισθητικό κριτήριο.
2. Αλλάζει ο τρόπος προσέγγισης των πραγμάτων αλλά και του τρόπου απόκτησης γνώσης.
3. Το παιδί αποκτά μεγαλύτερη κατανόηση για τον κόσμο , για αξίες , για τον συνάνθρωπο.
Όλη η τάξη γίνεται μια ομάδα με αρραγή συνοχή και βιώνει καλύτερα την γνώση. Έτσι φτάνουμε στο επιθυμητό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα με μεγαλύτερη ευκολία.
Πες μου και θα το ξεχάσω. Δείξε μου και θα το θυμάμαι. Κάνε με να το ζήσω και θα το καταλάβω – Confucius
Με αυτή την φράση βλέπουμε τις βαθμίδες με τις οποίες η γνώση κατακτιέται από το παιδί.
Είναι αναγκαίο λοιπόν κάποια στιγμή ο δάσκαλος ( νηπιαγωγός) να βλέπει το παιδί που κρύβεται μέσα σε κάθε μαθητή και όχι να προβάλλει διαρκώς τον μαθητή σε βάρος του παιδιού.
Ας εντάξουμε την θεατρική αγωγή με οποιαδήποτε μορφή της στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Από την συστηματική εφαρμογή του έχουν προκύψει τόσα θετικά στοιχεία για τα παιδιά, για την εκπαιδευτική και μαθησιακή εξέλιξη.
Το θέατρο στο σχολείο «δρα» σε πολλά επίπεδα. Τα παρακάτω τρία είναι τα πιο βασικά:
· Παιδαγωγικά: Τα παιδιά αφήνονται και ανακαλύπτουν τρόπους επικοινωνίας και έκφρασης, γνώσης, οργάνωσης του χώρου και χρήσης των αντικειμένων.
· Θεατρικά: Τα βοηθάει να ανακαλύψουν το παιχνίδι των ρόλων. Να κάνουν μια «προβολή» καταστάσεων με προσωπικό τρόπο. Να παίζουν με την «μάσκα»- πρόσωπο, με την κούκλα, με την σκιά, τη φωνή και το σώμα.
· Ψυχολογικά: Τα βοηθά να εκφραστούν αβίαστα, να απελευθερωθούν. Μεγάλη είναι η προσφορά, σε αυτόν τον τομέα του κουκλοθέατρου, μια και το παιδί «κρύβεται» πίσω από την κούκλα και μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς αναστολές.
コメント